Адаптація студентів-першокурсників коледжу в період воєнного стану
Циклова комісія загальноосвітніх дисциплін в коледжі відіграє важливу роль у підготовці фахівців «нового покоління», адже беруть активну участь у формуванні компетентної особистості, яка може не лише відтворювати набуті знання, а й творчо їх застосовувати.
Викладачі циклової комісії загальноосвітніх дисциплін провели засідання по адаптації першокурсників в умовах воєнного стану, де розглянули важливе завдання викладачів-предметників, які створюють умови для всебічного розвитку молодої людини для розкриття та реалізації її потенційних можливостей в обраній майбутній професії.
На засідання були запрошені викладачі з інших циклових комісій, які є кураторами студентів нового набору, вони розповіли над чим працюють зі студентами своєї групи в період адаптації.
Викладачі циклової комісії та куратори груп нового набору, враховуючи всі негаразди змішаної форми навчання, створюють нові виклики адаптації, а саме:
- обмежений доступ до інтернету або бути змушеними навчатися з незвичних місць (наприклад, з-за кордону чи тимчасово окупованих територій);
- обмежене живе спілкування з однокурсниками та викладачами, що ускладнює формування соціальних зв`язків, необхідних для повноцінної інтеграції в коледжанську спільноту;
- онлайн навчання ускладнює перевірку знань, що створює труднощі для викладачів та може впливати на об`єктивність оцінювання, постійно працюють в пошуці рекомендацій для підтримки студентів першокурсників. Створюючи комфортну атмосферу, звертають увагу на дотримання інформаційної гігієни, планування часу, пошук мотивації та дбайливого ставлення до свого внутрішнього ресурсу.
В групах нового набору є студенти, які пережили і наразі переживають травматичний період, пов`язаний з війною: переїзд, втрата близьких, життя під обстрілами, що призводить до підвищеної тривожності, проблем зі сном, зниження настрою та труднощів із концентрацією на навчання. Особлива увага звертається викладачами на те, що перехід на змішану форму навчання ускладнює соціальну адаптацію, але всілякими підходами і методами формують у студентів почуття приналежності до групової академічної спільноти.
В коледжі працює кваліфікований психолог, тож організовуємо доступ до психолога, яка може надати консультації та проводить тренінги з управління стресом та тривожністю. Психолог систематично організовує години психолога в академічних групах.
Викладачі циклової комісії допомагають студентам адаптуватися до змішаної форми навчання та використовувати доступні онлайн-інструменти, особливо до платформи ZOOM, на якій ведуться заняття в коледжі.
Колектив викладачів враховуючи технічні проблеми, а саме: нестабільний доступ до інтернету, перебої з електропостачанням через повітряні тривоги та обстріли, з розумінням ставляться до кожного студента коледжу, враховуючи їх емоційний, психологічний стан, розгубленість, неуважність та інертність під час онлайн-занять, проводять своєчасно консультації з предметів для отримання освітніх навиків та умінь.













