Сумський НАУ
Правила прийому
Дистанційний вступ
Банер
Історія коледжу
Банер
Наша гордість
Банер

Посадова інструкція соціального педагога Маловисторопського коледжу імені П.С.Рибалка Сумського національного аграрного університету Філоненка Валерія Григоровича

1. Загальні положення
1.1. Соціальний педагог - співробітник освітнього закладу, метою діяльності якого є створення сприятливих умов для успішного навчання та соціального становлення і розвитку студентів.
1.2. Соціальний педагог здійснює соціальний супровід студента, забезпечує взаємодію між освітньою установою, сім'єю, трудовими колективами, громадськістю.
1.3.У своїй діяльності соціальний педагог керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Декларацією прав людини, Законом України «Про освіту» чинним законодавством України, Положенням про психологічну службу системи освіти України.
1.4.На посаду соціального педагога зараховується працівник, який має вищу спеціальну освіту.
1.5. За своїм статусом соціальний педагог належить до педагогічних працівників і, відповідно до чинного законодавства, користується всіма правами і гарантіями, передбаченими для них.
1.6. Соціальний педагог призначається на посаду і звільняється з неї керівником навчального закладу за погодженням з навчально-методичним центром  психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
2. Основні завдання
2.1. Завдання діяльності соціального педагога полягають:
- у сприянні повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку студентів, у створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
-у забезпеченні індивідуального підходу до кожного студента на основі його психолого-педагогічного вивчення;
-у профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і особистісному розвитку студента.
2.2. Основними видами діяльності соціального педагога є.
-соціально-педагогічна профілактика - система дій, які спрямовані на розвиток умінь і формування навичок орієнтації в складній системі соціальних взаємин з метою попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, запобігання протиправних дій, зневаги здорового способу життя, відмови від культурного проведення дозвілля тощо;

- соціально-педагогічна реабілітація - реконструкція соціально-культурного оточення студента й активізація соціально-культурних та соціально-педагогічних функцій конкретної особистості;
- педагогічна просвіта - підвищення загальнокультурного рівня учасників навчально-виховного процесу, розвиток соціальної активності, научіння  методам самозахисту та виживання в сучасних умовах тощо;
- консультування - сприяння орієнтуванні у складній системі соціальних взаємин при вирішенні особистих проблем; допомога всім учасникам освітнього процесу з питань навчання та виховання;
 допомога органам державного управління у плануванні освітньої діяльності;
- соціально-педагогічна допомога - вирішення соціально зумовлених педагогічних проблем; здійснення посередництва між студентом і викладачами, обслуговуючим персоналом і адміністрацією, іншими організаціями й установами, що причетні до вирішення соціальних проблем здобувача освіти.

3. Зміст діяльності
3.1. Соціальний педагог навчального закладу:
- здійснює посередництво між освітніми установами, сім'єю, трудовими колективами, громадськістю, організовує їх взаємодію з метою створення умов для всебічного розвитку студентів;
- сприяє участі вихованців у науковій, технічній, художній творчості, спортивній, суспільно-корисній діяльності, виявленню задатків, обдарувань, розкриттю здібностей, талантів, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнівської молоді;
- залучає до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої, творчої роботи різні установи, громадські організації, творчі спілки, окремих громадян;
- впливає на подолання особистісних, міжособистісних, внутрішньо сімейних конфліктів, надає потрібну консультативну педагогічну допомогу студентам, групам дітей соціального ризику, які потребують піклування; студентам, вилученим із незаконних форм праці; студентам з особливими потребами, дітям трудових мігрантів тощо;
- надає допомогу адміністрації закладу щодо ефективності управлінських рішень, створенні сприятливого психологічного клімату;
- сприяє підвищенню педагогічної культури вчителів та батьків щодо актуальних питань навчання та виховання студентів;
- здійснює соціальний патронат проблемних сімей, сімей, схильних до насильства;
- проводить роботу з превентивного виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактика алкоголізму, наркоманії, СНІДу, злочинності серед неповнолітніх;
- надає інформацію про нормативно-правові документи, в яких встановлюються норми і гарантії розвитку особистості, рівень освіти, соціального захисту та забезпечення;

4. Права та обов'язки соціального педагога
У своїй професійній діяльності соціальний педагог зобов 'язаний: 
1. Разом з адміністрацією визначати пріоритетні напрями соціально-педагогічної діяльності освітнього закладу, формулювати конкретні  завдання щодо роботи з підлітками та дорослими відповідно до змісту роботи соціального педагога.
2. Стояти на заваді прийняття тих рішень, які обмежують права вихованців освітнього закладу, дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність дитини, захищати її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства.
3. Приймати рішення стосовно тих питань, що знаходяться саме в межах його професійної компетентності.
4. Постійно підвищувати кваліфікацію, опановувати найновішу професійно значущу інформацію, компетентно захищати інтереси студентів у освітньому закладі, у сім'ї та представляти й захищати їх інтереси в органах законодавчої та виконавчої влади.
5. Планувати і вести реєстрацію виконаної роботи з дотриманням форм звітності й повідомляти про результати своєї роботи.
6. Будувати свою діяльність на основі доброзичливості, довіри у тісному співробітництві з усіма учасниками педагогічного процесу.
7. Знати програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня знань, розвитку дітей, вимоги державних стандартів до забезпечення освітнього процесу , основні напрямки і перспективи розвитку освіти, педагогічної науки.
8. Проходити курси підвищення кваліфікації за рахунок коштів закладу 1раз у 5 років.
9. Проходити атестацію 1 раз у 5 років.
Соціальний педагог має право:
1. Вимагати від керівника освітнього закладу створення умов, необхідних для успішного виконання професійних обов'язків: надання окремого приміщення, канцелярських товарів, сейфа для зберігання документів, коштів на транспортні витрати.
2. Мати доступ до документів освітнього закладу щодо справ, які стосуються учнів.
3. Збирати інформацію, пов'язану з вивченням інтересів  дітей та підлітків.
4. Проводити соціологічні опитування, діагностичні  обстеження житлово-побутових умов, в яких виховуються діти.
5. Здійснювати офіційні запити до державних і громадських організацій з  приводу створення умов  розв'язання  особистих проблем неповнолітніх.
6.Оскаржувати накази й розпорядження адміністрації  в порядку, передбаченому законодавством України.
7. Ставити перед керівником навчального закладу  питання, за якими неможливе  прийняття самостійного рішення.
8. Давати  рекомендації  класним керівникам  і  вчнтелям-предметникам з питань, які стосуються дітей «групи ризику».
9. Брати участь з правом дорадчого голосу в засіданнях ради школи, педагогічного колективу, методичних об'єднань, батьківського комітету та опікунської ради.

Відповідальність соціального педагога
Соціальний педагог несе відповідальність, передбачену законодавством про працю України, Законами України, іншими нормативними актами, які регламентують роботу, за:
1. Невиконання та порушення без поважних причин  Положення про психологічну службу системи освіти України, правил внутрішнього трудового розпорядку, розпоряджень  керівника навчального закладу, інших нормативно-правових актів, службових обов’язків, визначених даною посадовою інструкцією.
2.За порушення правил техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці, санітарно-гігієнічних норм праці та організації трудового процесу.
3. За завдані збитки у зв’язку з виконанням, невиконанням, порушенням своїх посадових обов’язків.

5. Організаційні питання діяльності соціального педагога.
Науково-методичне керівництво діяльністю соціального педагога здійснюють центри практичної психології і соціальної роботи, методисти з психологічної служби району, міста, адміністративне - адміністрація освітнього закладу.
Соціальному педагогу виділяється окреме приміщення. Він забезпечується канцелярськими товарами, сейфом для зберігання особистих справ учнів, оргтехнікою та коштами на транспортні витрати.
 Враховуючи специфічний характер соціально-педагогічної діяльності, режим роботи соціального педагога має бути варіативним, гнучким, виходячи з 40-годинного робочого тижня. Графік роботи соціального педагога затверджується керівником освітнього закладу. При складанні графіка враховується час, витрачений поза закладом освіти на виконання своїх службових обов'язків.
Атестація соціального педагога проводиться у встановленому законом порядку.

 
Відеодайджест

Бібліотека коледжу
Офіційні представництва
Банер
Банер
Наші партнери