Безпечне освітнє середовище: як діяти викладачам під час занять при оголошенні сигналу «Повітряна тривога»?
У закладах освіти мають бути створені відповідні умови та проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме:
1. Ознайомлення з місцем розташування укриттів фонду захисних споруд цивільного захисту, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.
2. Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції закладу.
3. Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття.
4. Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням місткості та розташування.
5. Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.
Почувши сигнал оповіщення необхідно організувати переміщення учасників освітнього процесу у супроводі з викладачем або відповідальною особою, яка після завершення небезпеки та оголошення відміни сигналу організує повернення учасників освітнього процесу до запланованих заходів, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.
У випадку сигналу небезпеки:
1. Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу.
2. Викладач сповіщає студентів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.
3. Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні авдиторії та швидко залишити кабінет.
4. Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
5. Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.
6. Студенти, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
7. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
8. Під час перебування в захисній споруді викладачі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.
9. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, викладачі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.
10. Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.